mandag, februar 04, 2013

Working on my Trip around the World

First of all I will thank all of you that visited my blog during the  Dare to Dresend hop.
I got lots of comments and positve feedback. :-)
Great fun!!

This week I will be sewing on my Trip Around the World....
At the moment it's the backing that's in focus.

I used the technique with scraps and paper strips of 2½ inch.  as I showed on my blog the 18th. of January.

As I will use black fabric for the backing, this is going to be in the middle.....

Jeg vil först takke alle som var innom min blogg under Dare to Dresden bloghoppen.
Mange la igjen trivelige kommentarer, og det setter jeg Stor pris på. :-)

Denne uken jobber jeg vidre med min Trip....
Toppen er snart klar, og nå holder jeg på med baksiden. Her har jeg sydd noen blokk med "kassakvitto" tekniken. Jeg har brukt scraps fra klippingen av toppen. De minste bitene er nok bare 2 cm brede. Kravet til å bruke dem er at de er 2½ inch på den ene kanten, og at det syns en del av biten på rettsiden.... :-)  Ellers blander jeg hei vilt i scrapshaugen.
Baksiden blir i svart ensfarget, så dette vil live godt opp på midten ....

Ha en fin dag. :-)


 

4 kommentarer:

  1. Det blir ett trevligt inslag på baksidan av din kvilt. Det skall bli spännande att se den klar
    Kram

    SvarSlett
  2. This looks fantastic.
    Greetings from Germany,
    Grit

    SvarSlett
  3. Dette feltet vil lyse opp baksiden! Stripesett sydd denne måten er kjekke til å få brukt opp smårester. Hvis du ser på stripene jeg har sydd i helga, ser du at jeg bruker de skeive bitene også, da får jeg brukt enda flere restebiter!

    SvarSlett
  4. It looks great! Love the pattern and color combination.

    SvarSlett