mandag, oktober 01, 2012

Treasured yarn, garnskatter fra Australia

 
I kofferten var det flere bunter garn når jeg kom hjem.
Ikke rart den var tung.....  :-)
 
Jeg har grått frynsegarn i polyester, til 2 sjal om jeg vil,
samt nok av det beige også, til 1 til......
 
Så fant jeg noe silk alpakka, Australsk produsert,  nok til et langt skjerf, eller en poncho.
Vet om en ung dame som gjerne ville hatt en slik en....
 
Så fant jeg  faktisk merinoull, fra lokale sauer, og garnet var også produsert lokalt.
Det er faktisk en raritet, fordi mesteparten av den Australske ullen blir sendt til Italia og Tyrkia for å bli behandlet og spunnet til garn.
 
Jeg kjöpte 8 bunter Merino, vet ikke hva det blir av det enda, men regner med å få ideer neste gang jeg er i Oslo.....
Ta en titt på denne siden og bli fristet....
 
 
 
In my suitcase I had a lot of yarn when I got home.
No wonder it was heavy....
Grey for more scarfs, and som nice silk alpakka, and also the finest Merino Wool...
Localy produced close to Denmark.
Follow the link and get tempted.....
I will get some ideas of what to make of this yarn when I visit Oslo, and my daughter  :-)
 
Have a nice day.

 

1 kommentar:

  1. Jag förstår att du blev frestad att köpa på dig lite garnlager. Jättehärliga garner

    SvarSlett