fredag, juni 22, 2012

Midtsommerkake, cake for midsummer... :-)


I dag når vi feirer midsommer i Skåne har det selvsagt begynt å regne. Ikke lite, men mye....  ;-(
Da var det bare å sette i gang å bake kake.
Jeg ble inspirert forleden dag av Muffin.
Hun hadde så fint innlegg om banankake, med oppskrift og det hele.
Jeg kunne jo ikke dy meg for å lage endringer, (det gjör jeg ofte)
3 kopper mel ble til 1 kopp bohvete, 1 kopp malt fullkorn spelt, og 1 kopp vanlig mel.
Melk ble til soyamelk, og sukker ble til malt brunsukker.... Akk ja....
På toppen smuldret mörk sjokolade og hakkede valnötter.....
Men se, noen har allerede smakt !!
og kaken er ikke kald enda....
Min mann som vanligvis ikke er glad i "grönt" som han sier, fikk smake, og alt ble godkjent.
Jeg fikk fortelle hva som var i kaken, og streng beskjed om ikke å endre noe til neste gang. ;-)
Så det så.!
God midsommer til dere alle ( i regnväret)
:-)
Takk Muffin for flott kakeoppskrift.

I made a marvelous bananacake after a recipe I got from Muffin.
Wish you all a happy Midsummer weekend.
:-)

2 kommentarer:

  1. Så ble det kake i dag også, men heldigvis bare for øynene! Det har vært ei heftig kakeuke her med litt for mange avslutninger og feiringer....
    Din variant av kaka ser jo nesten sunn ut, og banankake er godt! Ha en fin midtsommer, med eller uten regn!

    SvarSlett
  2. Ha en fin midtsommerfeiring selv om det regner. Hurra for Molde, her skinner solen, omsider:))

    SvarSlett