onsdag, april 13, 2011

Min förste maskinsydde quilt er klar... ;-)

 Så var det klart.
Utrolig hva en ny symaskin kan gjöre.
Jeg brukte overmater, og vilke underverk, ( i forhold til min gamle maskin) .  :-)
Baksiden ble så den kan vises frem.
Se nedenfor.

Jeg gjorde selvsagt en feil da jeg skulle skjäre til ytterkantene, og det ble 1½ cm isteden for ½, så teppet ble litt mindre enn jeg hadde planlagt.
Nå måler det 76 x 76 cm, men det er fortsatt stort nok til en liten krabat.



Stoffet her er kreppet bomull, mykt og godt.
Baksiden viser tydelig hvordan jeg har quiltet.
Lukkekanten er dobbel, og det fungerte bra.
Lett å sy til på baksiden, når man slipper å brette inn sårkanten.
Detalj fra venstre hjörne.
2 små applikerte hjerter, sydd for hånd med farget tråd.

Neste barneteppe er i arbeid....
Det er også i eget design, som dette.

Ha en fin dag.

:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar