søndag, februar 20, 2011

Messengerbag nr. 3 og ny sminkepung. Fortsatt vinter !

Först må jeg takke for trivelige kommentarer på tidligere innlegg.
Alltid koselig å få en hilsen.
 :-)

Gjorde klart denne i dag formiddag, före langtur med Hunden.
Det som skiller denne mot den förste med hjertet på er hvordan jeg har quiltet den. Her er forsök til blader, på mere eller mindre frihånd. Jeg brukte ikke stoppefoten, det var litt pillete å få den på, så jeg brukte den vanlig foten. Det var ikke enkelt, så neste gang blir det full pakke.... ;.)
 På en times rask tur med Hunden, i flere kuldegrader, og tårene iset på kindene.
Fint i sola, men det har värt så kaldt de siste dagene at isen begynner å legge seg igjen.
Måkene kurtiserte hverandre på isflaket, og så ut til å ha det riktig fint.
Vakkert når naturen er som dette.....
Vel tilbake på syrommet gjorde jeg ferdig "Messenger bag nr. 3"
Den har värt nesten klar i en uke, manglet bare å skjäre til hankene.
Måtte finne en passe bit blandt mine rester av dongeribukser.

Denne har fått en innfeldt bit av samme stoff som fóret i frontlommen.
I innerlommen er det et bånd med carabinkrok til å feste nökkelknippe eller annet man vil ha kontroll på.
Et lite rom å putte lypsylen i, den forsvinner jo ellers i vesken.
Slik ser den ut med nedfelt klaff, og festet i knappen.
Trivelig veske, passe störrelse.

Denne har ingen eier enn så lenge.

4 kommentarer:

  1. Fin väska o fina bilder igen! Cool väska:)

    SvarSlett
  2. Takk. Vesken er morsom å sy.
    Den blir finest om man bruker en gammel dongerijeans, stoffet er levende og har ulik slitasj.

    SvarSlett
  3. Hei Lizzan
    Så fint du likte vesken. Jeg kommer å sy flere når jeg får tak i kasserte jeans.
    Det er trivelig å få kommentarer. :-)

    SvarSlett